• Автомобил
    • Опишете модел на автомобила или поставете линк към обявата
    Запиши бележка към тази точка Върни се до категории
  • Екстериор
    • Състояние на боята (пребоядисван, пастиран).
    • Увредени детайли (драскотини, вдлъбнатини, спуквания).
    • Фуги и разминавания между детайлите на автомобила.
    • Състояние на прозорци и уплътнения.
    • Светлини (помътняване, конденз, свети ли изправно).
    Запиши бележка към тази точка Върни се до категории
  • Интериор
    • Състояние на волан и скоростен лост (износен, пребоядисан, претапициран).
    • Състояние на падове на педалите (подменени, прекалено износени).
    • Проверка на климатик (сила на обдухване, топло/студено, духа ли от всички отвори).
    • Проверка на екстрите в купето (всички ел. елементи: огледала, седалки, прозорци, бутони волан).
    • Проверка на таблото с измервателни уреди за индикации за грешки и повреди при запален автомобил.
    • Проверка за петна от течове в купето под стелките.
    • Състояние на гумените уплътнения около вратите (липсващи, напукани).
    Запиши бележка към тази точка Върни се до категории
  • Под капака
    • Проверка за течове на масло по двигателя, най-вече под него (при неработещ и при работещ мотор).
    • Проверка на състоянието на маслото в мотора (при бензина трябва да е с меден цвят, при дизела потъмнява бързо). Ако маслото при дизела е светло, значи скоро е подменяно. И в двата случая не трябва да има бели или кафяви утайки и наличие на фини стружки.
    • Проверка за течове от маркучи, съдове и радиатор. Проверка нива на течностите от казанче за антифриз, спирачна течност, казанче за течност на чистачките.
    • Състояние на антифриза. Независимо от цвета, трябва да е бистър, без наличие на масло в него или по стените на съда и нивото да бъде в нормите.
    • Дим от изпускателната система при първо палене. Оптимален вариант – няма дим от ауспуха. Син пушек – гори масло. Бял пушек при достигната работна температура на мотора и нормална температура на околната среда (над 15 градуса) – не е изпарение, а двигателят гори охладителна течност. Черен дим – лошо съотношение на гориво и въздух при работата на мотора. Горивото е повече, а въздухът не стига поради някаква причина.
    Запиши бележка към тази точка Върни се до категории
  • Скоростна кутия

    Системите за безопасност могат да се изпробват по време на оглед единствено чрез пробно шофиране:

    • Ръчна кутия – смяна на всички предавки, без проблем с превключването.
    • Автоматична кутия – смяна на всички предавки без това да е съпроводено от стържещи или виещи звуци. Смяната трябва да е плавна без да се усещат удари и сътресения в купето.
    Запиши бележка към тази точка Върни се до категории
  • Ходова част

    Повечето неща се установяват по време на пробно шофиране:

    • Окачване.
    • Позиция и управление на волана.
    • Амортисьори.
    Запиши бележка към тази точка Върни се до категории
  • Спирачна система
    • Проверка на ABS – в движение с поне 50км/ч и рязко натискане на спирачния педал. Трябва да се усетят пулсиращи движения под крака ни.
    • Проверка ръчна спирачка (активираме я и опитваме да потеглим).
    • Проверка за неизправен, задържащ спирачен апарат. В движение пускаме автомобила на неутрална/ свободна предавка. Той не трябва да спира прекалено бързо или да се чуват стържещи звуци.
    • Визуална проверка на спирачните дискове за равномерно износване.
    Запиши бележка към тази точка Върни се до категории
  • Гуми и джанти
    • Проверка на възрастта на гумите по DOT. Да се избягват гуми над 5г. възраст, защото губят от свойствата си.
    • Проверка за наравномерно износване на гумата.
    • Проверка нивото на грайфера на гумата (не трябва да е на ограничител).
    • Гумите трябва да са поне две еднакви отпред и две еднакви отзад. Оптимален вариант – четири еднакви гуми.
    • Визуална проверка на джантите (четири еднакви, наранявания).
    Запиши бележка към тази точка Върни се до категории
Изпрати бележките на имейл